Home / Dövme Modelleri / Crez, Sergey Buslay ile röportaj | Dövme hayatı

Crez, Sergey Buslay ile röportaj | Dövme hayatı

Birkaç yıl önce Moskova Dövme Konvansiyonu'ndayken Buslay eserlerini gördüm, Japon dövmelerinin dünyayı dolaştığı ve dünyanın her yerinden sanatçıların yer almasından çok etkilendim. Kendi ülkesindeki yasağa rağmen küresel bir referans… Öyleyse görüşmesine başlayalım!

Dövme yapmaya ne zaman ve nasıl başladınız?
Dövme ile ilk tanışmam Askeri Üniversitede okurken oldu. 2000 yılındaydı. Yoldaşımın omzunda bir kabile bileziği gibi bir şey vardı, ben de bir şeyler yapmayı çok istiyordum. Bir dövmeci bulduk ve onu sırtımızın arkasına askeri kışlamıza getirdik ve orda kurutma askerlerinin çoraplarını, botlarını ve diğer eşyalarımı ilk dövmemi yaptım. Bu dövme bir kez iyileştiğinde tamamen kayboldu. O çizici bana paramı geri vermedi.

Sergey Buslay, Buslay Dövme, Rusya
Sergey Buslay, Buslay Dövme, Rusya

Ardından, önümüzdeki 5 yıl boyunca dövme yapmak bir tür saplantı veya sabit fikirdi, ancak yine de Askerde veya bir Yöneticide kariyer veya hatta daha sonra bir güvenlik görevlisi gibi başka işler seçtim. Uzun Hikaye. 2006'da Rostov-on-Don'da (Rusya'nın güneyindeki bir şehir) bir dövme dükkanını ziyaret ettim ve o benim anımdı. Dövme nihayet devralmıştı ve ben her şeyi bırakmaya karar verdim ve sadece bu konuda çalışıyorum. O dükkanın sanatçılarıyla tanışmam beni çok etkiledi. Özellikle benim akıl hocam olan Denis Tdan olduğu gibi. O dönemin her popüler tarzında oldukça iyiydim ve her şeyi denedim: Gerçekçilik, Amerikan Geleneksel, Süs, Biyomekanik ve Japonca. Bir müşteri, bazı malzemeler için para kazanmak ve ayrılmak istediğini yaptım. Bu yüzden kariyerimin başlangıcını işaretleyen 2006 olduğunu düşünüyorum.

Sergey Buslay, Buslay Dövme, Rusya
Sergey Buslay, Buslay Dövme, Rusya

İlk uygun sonuçları almak ne kadar sürdü?
Şimdi hatırladığım kadarıyla dövme konusunda iyi bir öğrenciydim ve birkaç yıl sonra oldukça iyi portre çekiyordum, ya da belki de öyle düşünen sadece bendim. Özel akademik sanat derslerine katıldım çünkü bilgi ve eğitim eksikliğimi hissettim. Bu dersler benim için çok verimli geçti ancak kısa sürede resim heykelleri ve perdelik kumaşları çok sıkıcıydı. Ne yazık ki, sanat okulunda öğretmen size Old School veya Polynesian Tattoo çizme becerisini veremez. Tek başıma pratik yapmaya çalıştım. 2010'da evde tek başıma çalışmanın benim kör yolum olduğunu açıkça fark ettim ve Moskova'ya taşınarak hayatımı değiştirmeye karar verdim. Orada yetenekli ve deneyimli sanatçılarla çalışmak ve çok çalışmak zorunda kaldım. Şanslıydım, birçok iyi danışman ve eleştirmen vardı.

Sergey Buslay, Buslay Dövme, Rusya
Sergey Buslay, Buslay Dövme, Rusya

Öğrenme sürecinin bir bölümünü boyamayı düşünüyor musun? (Çizim ve boyama rutininiz hakkında konuşun…)
Benim için çizim, iş sürecinin çok önemli bir parçası. Her zaman her gün çizerim. Dövme tasarımları hazırlamanın yanı sıra kişisel gelişimim ve eğitimim için çizim yapmaya çalışıyorum. Ortalama bir müşterinin dövme tasarımlarında hanya, ejderha, koi vb. Gibi iyi prova edilmiş motifler vardır. Ancak bu, her ejderhanın benim için kolay olduğu anlamına gelmez. Bu yüzden uygulamam için arka görüntüleri seçiyorum. Samurais veya Budist panteonu ülkemdeki dövme için nadiren seçiliyor, bu yüzden onlarda pratik yapmam gerekiyor. Seyahatlerim sırasında ve kongrelerde sürekli satın aldığım kitaplar, kişisel gelişim sürecime büyük katkı sağlıyor. Her gün dükkana geliyorum ve bir saatimi eskiz yapmak ve kitaplarıma bakmak için harcıyorum. Dövme yapmadan önce ısınmam.

Seansım kural olarak üç saat sürüyor, sonra kısa bir mola veriyorum ve tekrar çiziyorum.

Eğer akşam için ikinci bir müşterim yoksa, yine de geceye kadar dükkanda kalacağım çünkü çiziyorum ve bunun da benim işim olduğunu düşünüyorum ve kapanmadan önce dükkandan çıkmama izin veremiyorum. Bütün hafta tam olarak günde iki müşteriyle rezervasyon yaptırmış olsam bile, bu kendi kendine rehberlik eden iş için bir yer bulmalıyım. Belirli bir sanatsal yeteneğe sahip değilim ve Tanrı, kendim olduğum için beni kutsamadı ve bu yüzden sonuç almak için çok çalışmam gerekiyor. Sadece acı çeker ve gözyaşları.

Dövmeye başlamadan önce herhangi bir alt kültürde yer aldınız mı (punk, dark, metal, rock and roll, rap…)
Hayır Ben ne rocker, ne de serseri değildim, grafiti falan değildim. Dövme yapmaya başlamadan önce birçok yerde çalıştım. Okuldan sonra üniversiteye girdim ve mezun oldum. O zamana kadar tüm alt kültürler beni geçti. Ancak bir askeri kariyer bana gerçekten ilham verecek bir şey değildi. Askerlikten ayrıldığımda tedarik müdürü olarak çalıştım ama orası da benim yerim değildi. Web tasarımını bir havai fişek şirketi deposunda denedim ve hatta eğitimli bekçi köpekleri verdim. Bu yüzden 25 yaşında oldukça geç dövme yapmaya başladım.

Sergey Buslay, Buslay Dövme, Rusya
Sergey Buslay, Buslay Dövme, Rusya

İşinize ilham veren 3 dövme sanatçısı seçmiş olsaydınız kimlerden bahsederdiniz?
2006'da Tattooartist Magazine adlı ilk dövme dergimi satın aldım ve Filip Leu ile büyük bir röportaj yapıldı. Karım benim için Rusça'ya tercüme etti ve aklımı mahvetti. Vücuda mükemmel şekilde oturan büyük dövmeler görmeye başladım. Belki de Japon Geleneksel dövmesine girmek için endişeli olduğuma karar verdiğim andı. Bu yüzden ilk insan kesinlikle Fillip. Bana o zaman ilham verdi ve şimdi hala yapıyor. Onunla şahsen tanışmadan önce o andan 11 yıl geçti. Daha sonra ailem bana doğum günüm için bir kitap sundu. Gifu Horihide idi ve koleksiyonumdaki ilk kitap buydu. Bu kitaptaki her tasarımın bir açıklaması vardır. Ve bu benim için bir uyanma çağrısı gibiydi ve Japon Geleneğinin benim seçimim olduğuna dair hiç tereddüt etmedim. Gifu’nun harika çalışmalarından yola çıkarak Japon stilini yalnızca kitaplarla görmeye devam ettim çünkü hiçbir yabancı sözleşmeyi ziyaret etmedim ve hiçbir yabancı sanatçı tanımadım. Ivan Szazi’nin parçalarına baktığımda bunun dövmenin ruhu olduğunu hissediyorum.

Düz bir görüntü görüyor gibisiniz ama aynı zamanda bir bulut veya dalganın içine bakabilir, aralarında bir şey görebilirsiniz.

Biliyorsun bu harika bir derinlik. O, Japon arka planının Tanrısıdır. En azından benim için. Ben ve Ksenia Brezilya'ya gittik ve onunla tanıştım. O havalı bir adam. Brezilya'da çok sayıda seçkin dövmeci var! Orada tanıştığım herkesi tanırım ve hatırlarım (çok fazla isim). Onlara çok müteşekkirim. Üç kez oradaydım ve oraya tekrar gitmek için sabırsızlanıyorum.

Başladığından beri, işletme nasıl gelişti?
Sanırım bu kadar uzun zamandır dövme yapmadım ve bu yüzden bu soruyu tam olarak cevaplayamıyorum. Dahası, ben bir işadamı değil bir zanaatkarım. Başladığımda internet ve içeri girebileceğim bazı dükkanlar vardı. Ama şimdi dövmeyi geliştirmek daha kolay. Gördüğüm gibi, dövme daha ticari bir şey haline geldi. Şimdi modaya uygun bir stil seçebilir, bir makine satın alabilir, ücretsiz 1-2 dövme yapabilir ve iştesiniz. Şimdi bu çeşit dövmeci var. Minimum fiyat belirlediler ve anlamayan insanlar düşük fiyat nedeniyle seçtiler, ancak işlerinin kalitesi iyi değil. Bu kötü. İyi döviciler acı çeker, müşteri kaybeder ve müşteriler kötü dövmeler geçirir. Yıllar önce, meslektaşlarımızdan eleştiriler ve geribildirimler almak için çalışmalarımızı internette yayınladık, ama şimdi daha da önemli olan şey, süslü bir fotoğraf ama dövmesi değil. Göğüsleri ve kıçları olan resimler en çok dikkat çekiyor. Kimsenin eleştirmene ihtiyacı yok. Ancak günümüzde bazı iyi şeyler var. Artık seyahat etmek daha kolay. Daha fazla sözleşme var. Ekipman daha ilerici ve güvenli hale geldi.

Sergey Buslay, Buslay Dövme, Rusya
Sergey Buslay, Buslay Dövme, Rusya

Makineler (döner veya bobin), Tebori (el aletleri) veya her ikisi de? Seçimin ne?
İş yerindeki bir çok dövme makinesini test ettim. Kendi olanları inşa etmeye çalıştım. Elbette tebori denedim. Şimdi indüksiyon makinaları ile çizgiler yapmayı tercih ediyorum çünkü hızlı ve hassas bir şekilde yapmama yardımcı oluyorlar. İşim sırasında ritim kaybetmiyorum, zor yerlerde yavaşlama yok. Ama gölgelendirme için klasik rotoru seçiyorum. Bu makine daha iyi yapışır ve cilt üzerinde sıçramaz. Sürekli çalışıyor, 3-5-7 saat, önemli değil. Her iki varyantta da uçak iğneleri kullanıyorum. Tebori'yi denediğimde bana çok zor ve uzun geldi. Bir buçuk saat içinde kiraz çiçeği yaptım, ancak aynı şeyi makineyle 10 dakikada yapabilirdim. Bu tür sanat eserlerini kullanmıyorum, yeterli bilgiye sahip değilim.

İş yerimin bu işe uygun olmadığını ve elbette bir öğretmene ihtiyacım olduğunu düşünüyorum.

En sevdiğiniz görsel sanatçıların ilk beşini tüm dönemleri listeleyebilir misiniz? Sizce, işleri hakkında çekici olan nedir?
Muhtemelen sadece beşini listeleyemedim. Ancak genel olarak, Sanat'ın ana fikrinin gelecek nesiller için bir miras olmak, zihinleri uçurmak ve asla ölmek olduğunu söyleyebilirim. Bir yaratıcı, trendler uğruna değil, ruhunu daha zengin ve daha saf hale getirmek için bir şey yaptığında, kesinlikle bu listededirler.

Sergey Buslay, Buslay Dövme, Rusya
Sergey Buslay, Buslay Dövme, Rusya

Japonya'da dövme yapma “yasağı” hakkında ne düşünüyorsunuz?
Japonya’daki hükümetin yasaklamak yerine geleneksel bir kültürel miras olarak güvence altına alması gerektiğini düşünüyorum. Japon tarihi boyunca birçok kez dövme yapmak yasaktı ve daha sonra izin verildi. Dövme yasaklarının suç örgütleri ve basmakalıplara sahip olmasının ana nedeni olduğunu düşünüyorum. Ancak Japon halkının gurur duyması gereken şeylerden biri. Rus Tzar Nikolay II bile Japonya’yı ziyareti sırasında Nagazaki’de kolunda Japon ejderhası aldı. 19. yüzyıldaki Avrupalı ​​insanlar Japon dövmesine Japon insanlarından daha fazla değer veriyor gibi görünüyor. Benim düşünceme göre, dövme yaptırmayı blok baskı ile aynı seviyede eski bir zanaat gibi ele almalılar.

Sizin için en zor konu ne ve neden?
En iyi sanatçıların bir yerde toplandığı toplantıları ziyaret ederek gerçekten motive oluyorum. İnsanların benden daha iyi nasıl çalıştığını, sanatlarını veya araçlarını yaratmalarını her geçen yıl geliştirerek görüyorum. İlk bakışta onlara çok kolay bir şekilde oluyor gibi gözüküyor, ancak bunun arkasındaki gerçekten zor bir iş olduğunu biliyorum. Böyle insanlarla konuşmak gerçekten teşvik edici. Eve döndüğümde devam etmem için bana güç ve motivasyon veriyor. Ama yine de, herhangi bir iyi filmden, müze ziyaretinden, müzik dinlemekten veya kitap okumaktan kolayca ilham alabilirim.

Eğer hoşuna giderse Sergey Busaly'S tarzı, şansını kaçırmayın e-Kitabına bir göz atın: “Red Lines”. Tabaktan sonra plaka, en sevdiğiniz karakterleri ve temaları keşfedin Oryantal gelenek: hayvanlar, samuray ve savaşçılar, söğütlü kadın karakterleri, maskeler ve ejderhalar, çiçekler ve çok daha fazlası.
Instagram'da takip edin: @buslaytattoo




Source link

Check Also

Mojo Tattoo, Mimari ve Anatomi hakkında

Ticaretinde bilindiği gibi Alfredo ya da Mojo'yu (güney İtalya'da, Avellino eyaletinde) Moncalzati'den efsanevi bir dövme …

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir