Home / Dövme Modelleri / Emanuel Oliveira dövmeleri ve gerçekliğin farklı yönleri

Emanuel Oliveira dövmeleri ve gerçekliğin farklı yönleri

Gerçeklik, çok farklı yönlere göre görülebilir ve yorumlanabilir; sanat tarihi bize zamanla geliştiği gibi bunu öğretti. Portekizli dövmeci Emanuel Oliveira de aynı şeyi yapmaya karar verdi: gerçek olanı alarak, farklı bölümlere sokarak kendi stilini yarattı ve sonra dövme için işe yarayan şeylere göre tekrar birleştirdi: vücuttaki pozisyonu ve renklerin kontrastı.

Emanuel Oliveira, Portougal
Emanuel Oliveira, Portougal

Tam röportaj başlangıçta yayınlandı Tattoo Life dergisi (Eylül / Ekim 2019 sayısı).

Merhaba Emanuel, kendinizi okuyucularımıza tanıtmak ister misiniz?
Herkese merhaba, benim adım Emanuel Oliveira, 30 yaşındayım ve Aveiro, Portekiz’deki Murtosa adlı küçük bir köydenim.

Emanuel Oliveira, Portougal
Emanuel Oliveira, Portougal

Ne zamandır dövme sektöründe bulunuyorsunuz ve oraya nasıl başladınız?
Yaklaşık 6 yıldır profesyonel bir dövme sanatçısı olarak çalışmaktayım, ancak dövme dünyası ile ilk temasım iki yıl önceydi. Geleneksel bir tuval üzerine yapılan normal resim dışında, farklı bir şeyler yapmaya çalışma merakım yüzünden her şey başladı. Dövme yapmak her açıdan farklı ve bir noktada dikkatimi çeken şey yeni bir meydan okuma gibi geldi.

Bu yüzden bir dövme seti aldım ve bazı arkadaşlarda kullanmaya başladım. Çılgın arkadaşların olması bana çok yardımcı oldu!

Emanuel Oliveira, Portougal

Çıraklık yaptınız mı ya da bir kursa ya da güzel sanatlar okuluna gittiniz mi, yoksa kendi kendine öğretildiniz mi?
Başından beri kendime ders verdim; hatırlayabildiğimden beri hep resim çiziyor ve resim yapıyorum. Babam profesyonel bir ressam, bu yüzden sanat hayatımda her zaman var olan bir şey. Geleneksel resim ve çizimin bu arka planı, dövmeye geçişimde çok önemliydi. Bence dövme ile ilgili herhangi bir tekniğin gerçek temeli bu.

Emanuel Oliveira, Portougal
Emanuel Oliveira, Portougal

Yaratıcı araştırmanız kesinlikle gerçekçi ve renklidir, ancak daha sonra farklı görüntülerin kompozisyonlarından gelen kendi şeklini ve kişisel yorumunu bulur. Bize evriminizden ve onun en önemli adımlarından ve araştırmanızın odaklandığı şeylerden bahseder misiniz?
Dövme yapmaya başladığımda her şeyi yapıyordum ve kendimi herhangi bir tarz veya iş yapmaya zorluyordum. Sanatsal olarak kendimi geliştirmek için önemli bir dönemdi, ama nihayetinde gerçekçiliğe odaklandım, belki çizim ve resim yaparken de en çok sevdiğim stildi ve teknik açıdan da ustalaşması zordu. Bu yönü beni gerçekten büyüledi. Aynı şey dövme ile oldu. Ancak, birkaç yıl boyunca gerçekçiliğin dövülmesinden sonra, artık özgür hissetmediğim bir noktaya geldim. Her zaman aynı şeydi: İnternette bir resim arayacağım, şablonlayacağım ve mümkün olan en gerçekçi şekilde yapacağım.

Gerçekçiliği sevdiğim kadarıyla, kendimi sadece bir baskı makinesiymiş gibi boş hissetmeye başladım!

Emanuel Oliveira, Portougal
Emanuel Oliveira, Portougal

Ve bu noktada farklı bir şey, daha benzersiz ve benim olan bir şey yaratmam gerektiğini biliyordum. Bu yüzden farklı şeyler denedikten sonra – kesme, bölme, vektörleme – aynı anda farklı anları yakalayabileceğim, renkler ve griler arasında kontrastlar yaratabileceğim, grafik öğelerinde karıştırabileceğim ve hepsini birleştirebileceğim kompozisyonlar aramaya başladım. . Sonra, bu parçalardan ve kesiklerden yarattığım bu tür “akışsız” tarzın, dengeli ve yüksek kontrastlı olduklarında bir “akış” yaratabileceğini fark etmeye başladım. Yaptığım ilk iş her şeyi değiştirdi, basit bir anne ve baba portresi oldu. İkisini de ikiye böldüm ve sonra birlikte birleştirdim. İşimin sonunda parçaya baktığımda, hepsi benim için anlamlıydı.

Emanuel Oliveira, Portougal
Emanuel Oliveira, Portougal

Kompozisyonlarınızı nasıl yaratırsınız? Örneğin, Dali’nin portresindeki parçadan bahseder misiniz?
Bazen, müşteri tarafından bana sınırsız bir proje oluştururken, bir proje oluşturma özgürlüğünü verdiğimde, rastgele şeyleri karıştırmaya ve bunun bir şey olup olmadığını görmeye çalışırım. Fakat tüm müşteriler bu değil, bu yüzden genellikle müşterinin seçtiği bir temayla başlıyorum ve sonra farklı yönleri, fikirlerinin farklı bakış açılarını aramaya çalışıyorum ve hepsini bir araya getirmeye çalışıyorum ve belirli bir yerleşimle dengelemeye çalışıyorum. Dali projesi böyleydi ve tanınması kolaydı, bu yüzden yorumumu yapmaya çalıştım. Üst kolda olduğundan, bu yerleşimde daha fazla bilgi kullanmak mümkündü, çünkü burası büyük bir alan. Dali'nin iki farklı portresini referans olarak kullandım, küçük bir tane ve daha büyük bir tane. Büyük olanı ayırdım ve sadece yarısını kullandım, sonra da “The Melting Watch” adlı resminin iki yakın çekimi ile eşleştim. Ayrıca daha fazla kontrast ve sonuç olarak daha fazla etki yaratmak için yüzleri gri renkte ve renkli resimleri yapmaya karar verdim.

O zaman, eğer her şeyi renkli yaparsam iyi görüneceğini düşündüm, ancak renkleri grilerle karıştırdığımda da pek bir etkisi olmadı.

Her bir öğenin nasıl konumlandırılacağına ve görüntü seçimine ilişkin seçim tamamen dövmenin yerleştirilmesi ile ilgilidir, bu yüzden iki küçük görüntüyü bölüp omuz bölgesine yerleştirdim ve ardından büyük görüntüleri omzun üzerine yerleştirdim.

Emanuel Oliveira, Portougal
Emanuel Oliveira, Portougal

Hangi kültürel altyapıdan ilham alıyorsunuz? Tutkuların nelerdir?
Şu andaki ilham kaynağım birçok şeyden geliyor: farklı stiller, farklı sanatçılar ve ayrıca günlük hayattan normal şeyler. Resimlerden sokak sanatına, heykeller ve enstalasyonlara kadar çağdaş sanatı takip etmeyi ve biriktirmeyi seviyorum. Ve bunların hepsi beni etkiliyor ve ilham veriyor. İnsanları şaşırtıcı sanat yapmak görmek beni motive ediyor ve yeni fikirler aramamı sağlıyor, her gün yeni şeyler denemek ve kendimi zorlamak istiyor. Ben her zaman yeni zorluklarla karşılaşırım.

Emanuel Oliveira, Portougal
Emanuel Oliveira, Portougal

Yapmayı gerçekten sevdiğin belirli konular var mı?
Şu anda yarattığım bu yeni stile gerçekten bayılıyorum ve geliştirmeye devam etmek istiyorum. Bu gerçekten bir konu değil, bunun yerine herhangi bir konunun yorumlanabileceği bir yol diyeceğim. Konunun bir film, bir insan veya bir çok fikrin bir arada olması önemli değil… beni en çok motive eden şeyin yorumlanmasının yolu.

Emanuel Oliveira, Portougal
Emanuel Oliveira, Portougal

Portekiz kültüründen işinize getirebileceğiniz bir şey var mı?
Bu şimdi yapmaya çalıştığım bir “adım” daha. Portekiz birçok fikirle eşleştirilebilecek şaşırtıcı geleneksel grafiklere sahip. Ayrıca, bazı şehirlerin renkleri çok güçlü. Bazen ülkemiz dışındaki şeylere çok değer veririz ve kendi vatanımızda inanılmaz şeylere ve ilhamlara sahip olduğumuzu unuturuz. Halen ülkemin bu kültürel yönlerinden bazılarını yeni projelere karıştırmaya çalışıyorum. Bence çok havalı ve ilginç projeler olacaklar.

Emanuel'i Instagram'da takip edin: @emanueloliveira_art




Source link

Check Also

Sandra Daukshta ve onun canlı renkli dövmeleri

Bugün size Riga'da Inside Tattoo Gallery'nin ortak sahibi olduğu ve çalıştığı genç Letonyalı dövme sanatçısı …

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir