Home / Dövme Modelleri / Hori Benny Dövmeler: Canlı, Hassas, Hentai

Hori Benny Dövmeler: Canlı, Hassas, Hentai

Çocukluğundan beri Manga'ya (“Ben çok gençtim – en az 10 yaşında – 80'lerde, Stranger Şeyleri'nden gelen çocuklar gibi”), Hori Benny dövme ve doğuştan gelen asası sayesinde bu aşkı bir mesleğe dönüştürdü. . Japonya'ya geldiğinde hayatı değişti… Anekdotlarla ve büyüleyici ayrıntılarla dolu bu röportajda harika hikayesinin tamamını okuyun.

Merhaba Hori, sana ismini nasıl aldığını sorarak başlamama izin ver… bize bu konuda bir şey anlatmak ister misin? Nereden geldi ve neden seçtin? Senin hakkında bir şey mi söylüyor?
Benim adım Japon dövmeci tipik. “Hori” (彫), dövüşçüler için onurlu bir önektir (Japonca adlar bazen “san” veya “chan” ile eklenmiştir). Benny (紅) Bu isimler, genellikle dövmeci tarafından dövmeye başladıklarında dövmeci tarafından verilir. aile tamamlandı ve kariyerlerine ciddi bir şekilde başladılar.

Hori Benny, İşgal Kulübü, Osaka, Japonya
Hori Benny, İşgal Kulübü, Osaka, Japonya

İşinizden büyük bir manga aşkı duyduğunuz açıkça belli oluyor: nasıl başladı?
Evet, çok genç yaşımdan beri – en az 10 yaşında – 80'lerde Stranger Things'den gelen çocuklar gibi. Bugün bildiğimiz İnternet yoktu, o zamanlar sahip olduğumuz tek şey Amerikan süper kahraman çizgi romanları ve Disney prensesleriydi. Sonunda, annemin götürdüğü bilim kurgu kongresinde eski bir bulanık VHS kaseti keşfettim. Televizyondan çıkan rastgele “Japon çizgi filmleri” ile dolu bir karışımdı. Detaylı sanat ve olgun konu, ergenlik öncesi fikrimi boşa harcadı – ellerimi daha fazla almak zorunda kaldım! Çizgi roman dükkanlarında bulabildiğim her şeyi avlar, buluşmaları, rastgele bodrumları bulurdum … ama o günlerde gelmek çok zordu! Sonunda Internet BBSes ve Usenet’e ulaştım ve bu şeylere adanmış bir otaku alt kültürünün olduğunu gördüm! Sonunda biraz büyüdükçe, gittikçe daha fazla komik mağaza gerçek manga taşımaya başladı ve elbette tamamen bağımlı oldum ve eskiz defterlerimdeki Japon manga çizim tarzını taklit etmeye çalıştım.

Hori Benny, İşgal Kulübü, Osaka, Japonya
Hori Benny, İşgal Kulübü, Osaka, Japonya

Peki, dövmeye ne zaman katıldın? İki şeyi birleştirebileceğini nasıl farkettin ve dövmeyi mesleğe nasıl soktun?
Dürüst olmak gerekirse, küçükken dövme yapmaya hiç ilgi duymadım. ABD'den kaçmak ve dünyayı görmek konusunda daha saplantılıydım. Japonya'da yurtdışına öğretmenlik yapma fırsatını duydum, o yüzden atladım. Buraya geldiğimde, dil becerilerim üzerinde çalışmakta özgürdüm ve Japon otaku dünyasına daha derine daldım…

Ancak Japon sanat dünyasının çok daha derin yürüdüğünü fark etmeye başladım. Tahta baskılarını, çiçek aranjmanını, kimonoyu ve hatta Irezumi'yi keşfettim.

Yeni takıntım oldu. Japonca “dengeyi”, motiflerin anlamını, renk kullanımını ve klasik Avrupa disiplinlerinden çok farklı olan “wabisabi” gibi kavramları anlamak istedim. Kısa bir süre sonra Osaka'da bir çıraklığa girdim ve kariyerime başladım. Ama yıllar geçtikçe, otaku kültürünü özlemeye başladım. Birine dövme yapma fikri benim için çok yeni bir şeydi ve Osakans'ın harika bir mizah anlayışı vardı, bu yüzden müşterilerimden birkaç parça yaptım. Olumlu tepki ile şaşkına döndüm ve bunu bilmeden önce portföyümün merkezinde yer almaya başladı. Otaku ile Dövmeyi “Otattoo” ya (ヲ タ ト ゥ ー) karıştırmak, sanatçı yolculuğumun doğal bir ilerlemesi kadar amaçlı bir davranış değildi.

Hori Benny, İşgal Kulübü, Osaka, Japonya
Hori Benny, İşgal Kulübü, Osaka, Japonya

Sanırım seni Japonya'ya getiren manga sevginiz olmalı. Haklı mıyım
Amerikan liselerinin çoğu yabancı bir dilin çalışılmasını gerektirir ve (o zamanlar çok nadir olmasına rağmen) daha fazla manga okumak için Japonca okumaya başladım. İnternet yok, fan taraması çevirisi yok, o yüzden bir gereklilik vardı. Sonunda Üniversitemde Japonca dil dersi almaya ve Japonya'ya geçmeye karar verdim – sanırım manga, anime ve otaku kültürü katalizördü!

Sanırım oraya taşınmanın hayatında büyük bir karışıklık anlamına geliyordu. Bize yaşamınızdaki ve kariyerinizdeki ana olaylar hakkında bir fikir vermek ister misiniz?
9-11 yılıydı 2001. Zamanın atmosferini tanımlamak zor, ama ABD sanki deliliğe kafa yoruyor gibiydi… Genç ve politik olarak yorgundum. Dünyayı iki gözümle hiç görmedim, ama dünya resmimin eksik olduğunu biliyordum. Kaçmak zorunda kaldım! Dağın diğer tarafında ve okyanuslarda ne olduğunu görmek zorunda kaldım! Neyse ki yeni basmış ve fakir bir öğrenci olarak, çok az maliyetim vardı ve uluslararası bir hamle yapmak benim için çok kolaydı. Bir valizi topladım ve dairemdeki kapıyı açık bıraktım, önündeki “İçinde her şey, BEDAVA!” Yazan bir tabela vardı.

Hori Benny, İşgal Kulübü, Osaka, Japonya
Hori Benny, İşgal Kulübü, Osaka, Japonya

2 yıl boyunca Japonya'nın güneyinde lise çocuklarına Sanat ve İngilizce öğreten küçük bir adada geçirdim. Bunlar çok bakımsız günlerdi ve macera dolu. Zamanımı ders çalışmak, arkadaş edinmek ve seyahat etmek için kullandım… ama bir şeyler eksikti – yaratıcı bir şey yapmıyordum… sanatsal yolculuğum durdu.

2002'de Hiroşima'ya yapılan bir gezide, orada Tattooing'de çalışan eski bir arkadaşımla tanıştım. Stüdyosunu görmek inanılmazdı. Anime kızların, kaiju oyuncakların, rock / art posterlerin figürleriyle kaplandı ve film izleyen bir monitörü vardı. Her gün çizim yapıyor, taze orijinal motifler yaratıyor ve parasını alıyordu! Gerçek bir kariyer – bu birinin somebodie'nin gerçek hayatı olabileceği benim için gerçek değildi. Tükürmeye başladım – hemen istediğim şeyin bu olduğunu biliyordum.

Hori Benny, İşgal Kulübü, Osaka, Japonya
Hori Benny, İşgal Kulübü, Osaka, Japonya

Osaka'daki ünlü bir stüdyosu biliyordum ve oraya 2004 yılında çıraklığımı başlatmak için taşındım. Hayatımda bugüne kadar yaptığım en zor şeydi. Pasifik hareketinden çok daha büyük bir ayaklanmadı. Her şeyden, zamanımdan, gururumdan ve şimdiye kadar yaptığım tüm başarılardan vazgeçmek demekti. Japonlar toplumlarında ve işyerlerinde çok katı bir sosyal yapıya sahiptir. Doğada çok Spartalı ve kesinlikle özgür ruhlu Amerikan düşünce tarzı ile uyumlu değil. Elbette bu 20 yıldan daha uzun bir süre önce gerçekleşti ve birçok şey değişti, ancak bunun gibi kültürel farklılıklar, kültürü çalışmış olmama rağmen beni kesinlikle kör etti.

Hori Benny, İşgal Kulübü, Osaka, Japonya
Hori Benny, İşgal Kulübü, Osaka, Japonya

On yıl boyunca Shisho'mla (öğretmenimle) çalıştım ve sonunda 2014'te kendi atılımımı yapmaya ve kendi stüdyomu açmaya karar verdim. Kariyerimdeki en gurur verici andı – ve derin gerçekleştirme anıydı. Asla “başaramayacağımız” ama sürekli bir büyüme yolculuğuna çıktık. Her dönüm noktasında, sadece yolculuk her zaman başlıyormuş gibi hisseder.

Hiç bir usta veya akıl hocan var mıydı? Yol boyunca size yardım eden ya da rehberlik eden oldu mu?
Evet, burada akıl hocam tarafından Osaka, Wataru'da dövme yapmam öğretildi. İnanılmaz bir adam ve rehberliğinde Japon dövmesinin ve elbette Japonya'daki günlük yaşamın kültürel nüanslarını daha derine sokabildim. Bu, yalnızca form veren bir sanat formunun stilistik gelenekleri değil aynı zamanda yaratıldığı kültürel bağlamdır. Dövme yapacak daha çok şey var, sonra sadece bir makineyi tutar. Nazik ve sabırlı bir öğretmendi, ama aynı zamanda katıydı ve bana öğrettiği şeylere her zaman değer vereceğim.

Hori Benny, İşgal Kulübü, Osaka, Japonya
Hori Benny, İşgal Kulübü, Osaka, Japonya

Bana seni anlatması için üç, dövmelerini anlatması için üç sıfat ver…
Canlı. Hassas. Hentai.

Dövmelerinizden biri nasıl gelişir: müşteri ile ilk temastan kompozisyon çalışmasına, renk seçimine, uygulamaya Ne tür bir yaklaşımınız var?
Müşterinin masaya ne getirdiğine bağlı. İstek listesi getirirlerse, genellikle benim parametrelerim olduğunu düşünüyorum. Çok az getirirlerse, parça üzerinde çalışmak için oturduğumda hissettiklerimle boşlukları doldururum. Bazen kendi parametrelerimi veya belki de düşkün olduğum bir akış / renk düzenini ekleyeceğim. Dövme ile ilgili güzel bir şey, yerleştirme, akış ve büyüklüğe büyük ölçüde baştan karar verilmesidir. Bunun çoğunun beni, karakter ve benzeri şeyler hakkında bir şeyler vurgulamak için öğeleri seçerek, parçanın hikayesine odaklanmam için beni serbest bıraktığını hissediyorum.

Bazen “kavrama” aşamasını ve “yürütme” aşamasını ayrı parçalara bölmeye çalışıyorum.

Sonra bu aşamaları alt bölümlere ayırırım… örneğin, renk şemasını bile düşünmeden önce akış ve düzen üzerinde çalışıyorum. Tabii ki, bazen fazlar çakışır ve yeni keşiflere yol açar – bu da zihninizi esnek tutan ve iş seyahatini günden güne ilginç yapan şeydir!

Hori Benny, İşgal Kulübü, Osaka, Japonya
Hori Benny, İşgal Kulübü, Osaka, Japonya

Sizce, dövme teknik olarak ne zaman “mükemmel” olur? Mükemmellik ile ilgileniyor musunuz ve bundan ne anlıyorsunuz?
Bu mükemmel bir soru ama cevaplaması zor. Dövmenin substratı canlı dokudur ve bu nedenle doğası gereği dinamiktir. Yani parça mutlaka yaşla birlikte değişecek ve azalacak. Tipik olarak parçalarımın uzun ömürlülük için yüksek kontrastlı olmasını hedeflerim, ancak ayrıntılarla dolu, bu yüzden umarım mürekkeplendikleri günden merak duyarlar. Adetlerimi çok güçlü bir şekilde iskeleye sokmayı ve başlamadan önce sıkı bir renk referansı incelemeyi seviyorum – ama aynı zamanda her şeyin yolunda olduğunu anlamakla. Başka bir deyişle, dövme işlemi başladıktan sonra kendilerini sunabilecek fırsatlardan haberdar olmak için konsantrasyonumun mümkün olduğunca serbest kalmasını istiyorum. Müşterinin cildi, sohbeti, aydınlatması, müziği, bir tür doğaçlama değişikliğine ilham veriyor mu? Buna açık olmak istiyorum. Bu yüzden detay seviyelerinin ne kadar yüksek olduğu önemli değil, çizimleri bitmiş parçalar olarak görmüyorum. Onları sadece son infazın ne olacağına dair özen gösteriyorum. Randevu gününde mojo benim için çok önemli. Gerçekten çevirmiyor, ancak Japon kültürel deyimi “Ichi-go ichi-e” ye bayılıyorum. Belirli bir anın tekrar edilemez doğasına değer veren kavramı. Var olmak, tamamen meşgul olmak.

Bu benim için gayret gösterebileceğim ölçüde mükemmellik anlayışımdır.

Asla unutamayacağın bir parça var mı?
Birçok parça farklı nedenlerle unutulmaz. Çalışma bedenime daha geniş bakmaya meyilliyim. Genellikle, hem müşterimin isteklerinin hem de yolculuğumun bu döneminde hangi kavramları keşfettiğimin bir yansımasıdır. Dostluğunu güçlendiren parçaları gerçekten çok seviyorum. Organik çalışmalarımın çoğunu serbest bıraktığım bir zamana ait çıraklığımın eli. Kendiliğindenlik doludur. O gün dünyayı kapattık, dükkanı kapattık, rahatlatıcı müzikler ekledik ve bilincimizi genişlettik. Kariyerimde aşkın ve şamanistik bir an oldu ve onun güveni olmadan mümkün olamazdı. Her zaman değer vereceğim.

Hori Benny, İşgal Kulübü, Osaka, Japonya
Hori Benny, İşgal Kulübü, Osaka, Japonya

Osaka'da yaşamak nasıl bir şey ve hayatınızdaki tipik bir günü anlatabilir misiniz?
Osaka, Japonya içinde benzersiz bir şehirdir ve sessiz, ayrılmış, kibar, geleneksel bir Japonya'nın tipik kavramına meydan okur. Başarı arayışı içinde küçük bir kasabadan büyük şehre taşınmak isteyen yerli Japonlar neredeyse değişmeden Tokyo'ya taşınıyor. Ülkenin politik ve ekonomik merkezidir. Fakat Osaka'daki insanlar orada yaşamak istedikleri için yaşıyorlar. Buradaki insanlar iyi yemek yemeyi sever ve iyi bir mizah anlayışına sahiptir. Bana çok yakışan bir kasaba – ya da tam tersi – yıllar boyunca beni değiştirdi! Genellikle haftada 5 gün, günde bir parça dövme yaparım. Diğer iki gün iş ve oyun içindir. Bir gün, hafta boyunca eserlerimi hazırlamak ve kavramlaştırmak, stüdyo idari işleri ve dikkatini dağıtmadan yapmaktır. Yalnızlık için güzel bir gün. Geçen gün benim goof günüm (bazen yine de çalışmamla sonuçlanıyor!) Dövme günlerinde diğer personelden önce erken kalkıp kendi başıma geliyorum. Çizimimi genellikle birkaç saatliğine parlatırım. Sonra müşteri geldiğinde genellikle yaklaşık 6-8 saat bitmeye başlarım… o zaman genellikle kasabaya giderim. Dışarı çıkmayı ve sosyalleşmeyi severim, bu yüzden her gün baştan aşağı kullanmaya çalışıyorum! Ayrıca, ziyaret ettiğimde ziyaretçileri gezdirmekten zevk alıyorum çünkü bu bana şehrimi taze gözlerle yaşama şansı veriyor!

Hori Benny, İşgal Kulübü, Osaka, Japonya
Hori Benny, İşgal Kulübü, Osaka, Japonya

Seyahat ediyor musunuz, kongre mi yapıyorsunuz? Dövmeden ayrı başka büyük aşk ve hobilerin var mı?
Artık stüdyoda güvenebileceğim çalışanlarım olduğu için gittikçe daha fazla seyahat ediyorum. Ama dürüst olmak gerekirse, misafir işini eksileri için tercih ediyorum. Zaman kısıtlamaları ve dikkat dağıtıcı şeyleri beğenmedim. Bir stüdyo daha bağışlayıcı bir ortam olduğu için müşterilerime odaklanabiliyorum ve stüdyodaki diğer sanatçıları, çalışanları ve arkadaşları yakından tanıyorum. Beni yanlış anlamayın, eksilerin enerjisi de canlandırıcı! Sanırım sadece kendi hızımda gitmeyi tercih ediyorum! Çizim yapmak benim çalışma dışında bile benim hobim, ama ben tam kalbimdeyim, tabii ki anime izlemekten, manga okumaktan ve video oyunları okumaktan zevk alıyorum. Ama ayrıca Ultra, Tomorrowland, Boiler Room, vb. Müzik etkinliklerini de çok seviyorum. Gerçekten bir gün bir Cercle etkinliğine gitmek istiyorum! PLUR! 💚

Hori Benny, İşgal Kulübü, Osaka, Japonya
Hori Benny, İşgal Kulübü, Osaka, Japonya

Gelecek için ne gibi planların var?
Her zaman yeni projeler üzerinde çalışıyorum, ancak kesinlikle daha fazla kıyafet, oyuncak ve elbette sanat eseri yapmak için çalışacağım. Asla seyahat etmekten yorulmadığım gibi ben de daha fazla seyahate çıkmayı planlıyorum! Stüdyoda veya dünyada çılgınca olan şeylere ayak uydurmak isteyen herkes ilk önce sosyal medyada öğrenebilir: @horibenny ve @invasionclubjp

Hori Benny, İşgal Kulübü, Osaka, Japonya
Hori Benny, İşgal Kulübü, Osaka, Japonya
Takip et Hori Benny Instagram'da: @horibenny




Source link

Check Also

Japonya'dan Kalifonya'ya Horifuji Dövmeleri

İlk görüşte aşk bir bar müşterisinin arkasında bir Irezumi'ye bir göz attığında yakalanmıştı ve o …

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir